- See more at: https://jepunmari2.blogspot.com/p/cara-tukar.html#sthash.PrrPdanp.dpuf Chenta Syahiera: Ramadhan Tiba Lagi :)

10 Jul 2013

Ramadhan Tiba Lagi :)

Posted by scha syahiera at 19:20
Hari pertama puasa, fuhhhh... Alhamdulillah.. Ieyra okey-okey je. Mase kat kelas tak rase penat sangat, tapi dahaga je sikit-sikit. Perkara biase kan ?

First time, puasa tanpa family, something different. No my favourite food 'rojak ayam', no favourite drink and most important, no family members that I loved. Ada sedikit rase sedih, tambah-tambah waktu berbuka dan sahur. Dulu, kalau kat umah, mase nak berbuke camni, my grandmum dah membebel suruh hidang makanan kat meja, adik-adik pulak bising berebut pinggan nak makan. Maklum laa, sume kecik lagi. Cehhhh, 'sume', macam ramai laa pulak. Dua orang je kot. Dua orang je kot, tapi, mampu membingitkan keadaan ke tahap maksimum.

Bazar kat sini, tak macam kat kampung Ieyra dulu. Kat sini sume jual makanan-makanan berat. Takde pom kuih-muih. Takde sedikit pom. Alahai, rindu semakin menebal pada kampung halaman. Sebulan je lagi, nanti dah boleh balik kampung. Yahooooo..!!!! Tak sabar betul.


Mase Kat Lab Bio, Sempat Pose Lagi..

Lim Ji Fong, Budak Yang Selalu Ajar Ieyra Cakap Mandarin. Wo I Nie, Ji Fong. :*





My heart is, and always will be, yours.

0 comments:

Post a Comment

 

Chenta Syahiera Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea